Kartun Sempena Harga Petrol Naik

Kartun ni saya dapat daripada kawan saya. Macam-macam gelagat pengguna apabila harga petrol naik. Ada yang lucu, namun dalam lucu ada sinis dan sindiran. 

 

Isteri kena sara, kereta pun kena sara

Kena tarik kereta pun tarik la. Tak mampu nak beli petrol

 Orang dulu pergi sekolah jalan kaki pandai juga..

 Tangki petrol berkadar songsang dengan ketebalan dompet

12 Comments Add your own

  • 1. irhafiz  |  June 9, 2008 at 8:32 am

    Jangan terlalu sedih.. nanti kite naik kuda…

    Reply
  • 2. hamimnasoha  |  June 9, 2008 at 9:15 am

    Kuda hitam (aduh)..lari kencang, nafas pun panjang..

    Reply
  • 3. muhammadridwanto  |  June 9, 2008 at 1:09 pm

    hahaha…cakap orang politik jangan percaya sangat

    Reply
  • 4. Elariana  |  June 12, 2008 at 10:07 am

    We should find substitute for gas. Today about 40 % of all the fuel that Brazilians pump into their vehicles is ethanol. Brazil economy is not effected much by the increasing oil price.
    Its also ‘Mesra Alam’ because it made from sugar cane.

    cuma buah fikiran saya..
    i like the cartoon…

    Reply
  • 5. hamimnasoha  |  June 12, 2008 at 11:59 pm

    Terima kasih. Elariana harap dapat setia melawat dan memberi pandangan terhadap isu yang dipaparkan. Bagus jika dapat berkongsi pandangan ni.

    Reply
  • 6. SriKaNDi^NeGaRa  |  June 13, 2008 at 12:09 am

    Penat dh nk layan isu2 yg mula timbul skrg ni…
    Niway, to hamimnasoha…good effort though..
    Bleh jgk relax2kan fikiran tgk katun… =)

    Reply
  • 7. SriKaNDi^NeGaRa  |  June 13, 2008 at 8:37 pm

    Mcm ni, skrg kan tgh byk produk2 yg dikatekan bleh mengurangkan penggunaan minyak?
    Ade yg jimat smpi 60% penggunaan~! Buat sementara waktu ni, dgn memakai produk2 sebegini pn, blh jgk berjimat kan? Plus, alat2 ni pn tahan seumur hidup…so…amacam kwn2?
    Kalau mcm NGV tu, kos pulak mahal. Sama la mcm penggunaan air menggantikan minyak. Kos pemasangan je dh makan bbrp ribu..
    Yg mane 1 lebih bijak ye??
    Sila beri komen anda..Terima Kasih.🙂

    Reply
  • 8. Cahaya Mata KeyaQeenan  |  June 16, 2008 at 7:01 am

    Firstly, tahniah kerana istiqamah meng’updatekan blog ni..

    The cartoons are nice! Sinis tapi santai… Minyak naik, nak boikot tak beli minyak pun tak boleh ye.. jimatkan pembelian yg lain…

    Think Smart, Plan Smart, Buy Smart… (^ ; ^)

    -blogreader junior-

    Reply
  • 9. 'uyun  |  June 24, 2008 at 7:11 am

    let’s buy an aeroplane or jet pejuang so that Pak lah knows we still can fly without him around..

    Reply
  • 10. aimanMH  |  July 4, 2008 at 6:28 am

    menyampah pun ade dgn pemimpin negara skg ni…ade tu mmg betul2 goblok….ckap dulu baru pikir,,,…ade ke patut minyak naik harga nk bg plak gaji kakitgn awam ni sbulan 2 kali…nk bg rakyat mati cepat ke hapa…..depa xpe la gaji puluh2 ribu…x cukup dari tu mkn plak rasuah…nauzubillah azb allah amatlah pedih bagi pemimpin yg tak adil…tp, kalu allah turunkan malapetaka dengan rakyat skali terkena…nauzubillah..jadi sebagai rakyat pandai2 la menilai pemimpin supaya kita x bersubahat di akhirat kelak…dunia hampir kiamat kot…

    Reply
  • 11. hamimnasoha  |  July 4, 2008 at 6:55 am

    En aimanMH jangan emosional sangat. Pasal cadangan gaji 2x sebulan dah ditarik balik. Tinggal lagi isu petrol belum selesai. Sekarang itu sangkut pulak pelbagai hal negatif pada TPM. Datuk Seri Anwar Ibrahim pun kembali semarak namanya dengan kes yang budak tadika pun malas nak percaya tuduhan yang dilemparkan kepada beliau.

    Reply
  • 12. aimanMH  |  July 4, 2008 at 7:05 am

    bukan emosi pun en.hamim, cuma sedikit x puas ati je…maklum la kita sbgai rakyat ni xde senjata utk lawan pemimpin ni…hahaha…jd kalu nk x nk tu terpaksa la cari blog2 mcm ni utk luahkan ape yg kita rasa…sy sbnrny kesian kat rakyat2 kita yg x mampu ni…itu la pasal…kalu kest TPM tu blh jkd betul la….kalu kes anuar hny org yg cetek akal je leh caya…ape2 trima kasih la en.hamim ats teguran tu…

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


%d bloggers like this: