Majalah Dalam Blog

October 30, 2008 at 12:11 am Leave a comment

Saya masih berhempas pulas membangunkan sebuah lagi blog saya (klik untuk melawat). Saya memang minat menulis dan bertatih untuk belajar membahagi komitmen menulis dalam medium yang banyak (dalam konteks sekarang 2 blog). Mana tahu suatu hari nanti saya sudah mendapat rentak dan menjadi penulis tamu dalam mana-mana majalah atau makalah saya tidak canggung. Doakan saya!

Blog “Laungan Bergema Ha.Mim.Ya.Mim-Pertama Elok Kedua Pandai” adalah berbentuk majalah dalam blog. Bermula 22/10/08-2/11/08 isunya adalah “Pakaian dan Aurat”. Ada tiga tajuk penulisan yang dipaparkan dalam isu ini iaitu Syarat Busana Melayu, Syarat Busana Muslim dan Mudahnya Menutup Aurat. Kekuatan blog ini adalah susunan isi yang ringkas agar mudah pembaca mencerap dan menghadamnya dengan baik namun masih dalam laras bahasa yang baik. Juga saya tumpukan kepada visual yang baik.

Minggu hadapan (bermula 3/11/08-9/11/08) isunya adalah berkaitan telefon bimbit. Saya memilih tajuk tersebut kerana ia sudah menjadi pelengkap wajib kepada kebanyakan penduduk dunia. Ada beberapa perkara yang saya perlu sumbangan daripada anda agar isinya lebih mantap iaitu:

  1. Saya sangat mengalu-alukan pandangan pembaca sekelian untuk memberi pandangan berkaitan “Bagaimana menggunakan telefon bimbit untuk tujuan dakwah?”. Pendapat boleh ditulis dalam bahagian komen atau email kepada yahamim@gmail.com.  
  2. Sila isi borang soal selidik berkaitan penggunaan telefon bimbit (jawab soal selidik: soal-selidik-penggunaan-telefon-bimbit). Sila hantar borang ke yahamim@gmail.com dan lampirkannya secara attachment.

Yahamim: Menyimpan angan-angan menjadi penulis besar.

Entry filed under: Pesanan. Tags: .

Pesona Baru Mahar Cinta

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


October 2008
M T W T F S S
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Maklumat Penulis

Nama penuh saya ialah Hamim Bin Nasoha. Bekas pelajar jurusan Kejuruteraan Elektrik (Telekomunikasi) di UTM Skudai dari tahun 2001 hingga 2007. Bekas pemimpin pelajar di Kolej Tuanku Canselor (KTC) sebagai Ketua Biro Kebudayaan JKMKTC 2004, Timbalan Pengerusi 1 JKMKTC 2005 dan Pembantu Felo (2006-2007).
Add to Technorati Favorites

Blog Stats

  • 108,107 hits

Twitter Updates

RSS Unknown Feed

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

RSS Unknown Feed

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

RSS Unknown Feed

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

RSS Unknown Feed

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

