Jamuan Penghargaan ASTANA dan Hari Raya

November 17, 2007 at 5:08 am Leave a comment

Syawal lalu ada banyak sangat undangan ke majlis-majlis yang tujuannya pelbagai. Antara yang boleh dikongsi ialah Jamuan Penghargaan Astana dan Jamuan Gema Hari Raya (GEHARA) di kolej kediaman saya yang tercinta. Astana adalah salah satu program tahunan kolej saya. Mudahkan cerita, Astana adalah hari keluarga kolej. Saya pun pernah menjadi pengarah Astana. Sempena Syawal ni, satu jamuan penghargaan telah dibuat untuk para AJK yang bertungkus-lumus menjayakan program itu. Peranan saya? Sayakan orang penting kolej (tak lama lagi nak pencen). Saya juga jadi penerbit untuk satu “gameshow“, Warna-Warni Bahasa.

Warna-Warni Bahasa ni saya terbitkan sebagai satu revolusi program yang sedia ada. Lagipun sebagai seorang pencinta bahasa, saya perlu cari jalan untuk memartabatkannya. Hadiahnya sangat lumayan, berbentuk wang tunai. Tempat pertama RM 150, tempat kedua RM 100, tempat ketiga RM 50 dan 7 hadiah saguhati. Sesiapa yang berminat nak bawa program ni ke kolej atau tempat kerja dia boleh hubungi saya, tetapi masti ada royalti untuk saya.

Bergambar bersama-sama saya (kanan) ialah Afiq (kiri) pengacara Warna-Warni Bahasa dan Munir (tengah) juara pertandingan.

dscn8616.jpg

Majlis yang kedua adalah jamuan hari raya kolej, Gema Hari Raya (GEHARA) 2007. Terharu rasanya kerana nama yang sama telah gunakan semasa menjadi pengarah program tu tahun 2005. Tapi kedua-dua majlis saya pakai baju yang sama. Maklum la kalau ada 10 jamuan, tak kan nak sediakan 10 pasang baju. Sebenarnya tahun ni saya tempah 2 pasang baju, tapi sepasang lagi tak siap lagi (sebenarnya tak amik lagi dari kedai). Raya dah lepas, malas nak ambil. Siapa suruh dia jahit lambat sangat. Raya haji nanti saya ambil la.

dscn8678.jpg

dscn8676.jpg

Entry filed under: Hamim Situ Sana Sini. Tags: .

Katakan “Salam, Ya Hamim.” Gemuruh

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


November 2007
M T W T F S S
« Aug   Dec »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Maklumat Penulis

Nama penuh saya ialah Hamim Bin Nasoha. Bekas pelajar jurusan Kejuruteraan Elektrik (Telekomunikasi) di UTM Skudai dari tahun 2001 hingga 2007. Bekas pemimpin pelajar di Kolej Tuanku Canselor (KTC) sebagai Ketua Biro Kebudayaan JKMKTC 2004, Timbalan Pengerusi 1 JKMKTC 2005 dan Pembantu Felo (2006-2007).
Add to Technorati Favorites

Blog Stats

  • 108,092 hits

Twitter Updates

RSS Unknown Feed

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

RSS Unknown Feed

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

RSS Unknown Feed

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

RSS Unknown Feed

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

